אחד העקרונות בשיווק הוא ללחוץ על הפחדים והכאבים של הלקוחות הפוטנציאליים וכך להצליח למכור להם. לפעמים עושים זאת מסיבה טובה כמו למשל "העישון מביא לאין אונות" ולפעמים עושים זאת סתם כדי למכור מוצר.

בעת שמדד המחירים לצרכן מתחיל להתרומם, אנשים רבים חוששים משינויים בהחזרי המשכנתה שלהם. למעשה המשכנתה הייתה אמורה להיות מתוכננת מלכתחילה תחת ההנחה שיום אחד המדד יעלה אבל כאלו הם בני אדם, מגיבים יותר לאירוע לאחר התרחשותו מאשר כשרק שמעו עליו מההורים.

אחד הבנקים שלא אנקוב בשמו אך תחת עינויים אוכל לומר ששמו מזכיר מאיפה זורח השמש החל למכור משכנתה שאמורה לשכח את חשש הלקוחות מעליית התשלומים עקב עליית המדד. הבנק למעשה מנסה לגרום ללקוחות לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה. כלומר מצד אחד לקחת הלוואה צמודה למדד בריבית נמוכה (לעומת אותה הלוואה שאינה צמודה) ומצד שני למכור הלוואה זו בקרן שווה כך שכביכול התשלומים היורדים בשיטת פירעון זו יקזזו את התשלומים העולים בגלל המדד. כתבתי בעבר על קרן שווה לעומת שפיצר.

כעת השוואת שתי הצעות של הבנק ללקוח. אין לכם זמן לראות הסרטון? חבל אבל לא אלמן ישראל. אל תיקחו קרן שווה לא משנה מה.

כתמיד, אשמח לכל תגובה.

רימון – 054-5232-799, rimon@effm.co.il

שאלות וכו', עדיף בתגובה למטה (אפשר גם בעילום שם), כך שכולם יראו את התשובה.


אז קרן שווה או שפיצר?

טעות נפוצה של אנשים היא המחשבה שבשיטת שפיצר (החזר שווה) "משלמים קודם את הריבית" (בשתי השיטות משלמים גם ריבית וגם קרן מהיום הראשון) ורק אחר כך את הקרן. 
למעשה לתשלום חודשי זהה בשיטת שפיצר נוכל לקחת את ההלוואה לפחות שנים, לגמור אותה יותר מוקדם ולשלם בסך הכל פחות כסף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *