פעמים רבות אנו רוצים לסגור משכנתה לפני המועד הרשמי לסיומה על פי לוח התשלומים. זה יכול לקרות למשל כי קיבלנו או חסכנו סכום כסף המאפשר לנו לסגור המשכנתה או כי החלטנו למכור את הדירה לפני שהסתיימה המשכנתה. כשאנו רוכשים דירה שיש עליה משכנתה נצטרך לסגור את המשכנתה של המוכרים.

מדוע בעצם שנסגור למוכרים את המשכנתה? הם הרי מקבלים מאיתנו כסף, שישתמשו בכסף זה ויסגרו את המשכנתה בעצמם. למעשה האחריות שלנו כקונים לסגור בעצמינו על המשכנתה של המוכרים נועדה כדי להגן עלינו. אם נניח אנו רוכשים דירה בשווי 2 מיליון שקלים עליה יש עדיין משכנתה של 500,000 שקלים. לא נוכל לקבל את הדירה עד שתוסר המשכנתה. אנו לא רוצים להיות במצב בו שילמנו מיליון וחצי שקלים, המוכרים השתמשו בכסף זה למשהו אחר מלבד סגירת המשכנתה ונעלמו וכעת יש לנו דירה שאיננו יכולים לקבל כי היא ממושכנת לבנק ומצד שני כבר שילמנו סכום נכבד. כדי למנוע מצב זה אנו נדרוש כקונים שהכסף שלנו יילך ישירות למשכנתה ודבר ראשון תיסגר המשכנתה והבנק יסיר ידיו מהדירה או בשפת עורכי הדין, לבנק לא יהיו יותר זכויות בדירה.

נשאלת השאלה, כמה כסף בדיוק צריך להעביר לבנק למשכנתאות כדי שהמשכנתה תיסגר? הרי החוב מחושב באופן יומי עם ריבית נצברת, הצמדות, עמלות וכו'. כדי לדעת בדיוק כמה כסף צריך כדי לסגור את המשכנתה ולאן יש להעביר כסף זה נוצר מכתב הכוונות. המכתב למעשה מעיד שלבנק יש כוונה להסיר את מישכון הדירה והוא יעשה זאת אם יקבל סכום X לחשבון Y. המכתב נראה כך:

כלומר אם לחשבון מספר…. (מחוק למען הפרטיות) יועבר סכום של בדיוק 827,800 שקלים, הבנק יפעל כדי להסיר את את המישכון שלו מהדירה. במקרה הפרטי שלמעלה, המשכנתה לא תיסגר אלא הכסף יועבר לפיקדון בדרכו למישכון דירה אחרת שרוכשים בעלי המשכנתה אך על גרירת משכנתה בפעם אחרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *