שלום רב,

לדעתי הגדלת הידע של הציבור בנושא משכנתא ונדל"ן הוא אחד הדברים שיכולים לשפר את המצב הכלכלי של משפחות בישראל בצורה המשמעותית ביותר.

כחלק מפעילות זו, אני מנהל באתר תפוז את פורום הנדל"ן. זה הזמן להזמין כל מי שרוצה לקבל תשובה מקצועית ובחינם לשאול שאלה בפורום.

ישנן סוג שאלות קבוע אשר חוזר שוב ושוב.

צילמתי שאלה כזו בנושא משכנתא:

צילום הודעה על משכנתא שהתשלומים לא הפחיו את החוב שלה

אני מכנה שאלות כאלו בשם הכללי, שילמתי X שנים והחוב שלי אינו נראה כמו שחשבתי. אני נתקל במקרים כאלו כל הזמן. המוטיווציה העיקרית שלי היא מניעת מצבים כאלו.

חישבו על לווה זו, אם חס וחלילה הייתה לווה 850,000 שקלים ולא 85,000 במסלולים שהיא בחרה בעצת ה"יועץ" של הבנק כמובן. חישבו על כל הדברים הטובים שהיא יכלה לעשות עם 3000 שקלים לחודש מלבד להעשיר את הבנק בזמן שהחוב שלה לא קטן כלל. כמה יכולה להפגע הזוגיות כאשר זורקים כל כך הרבה כסף לחינם ובאותו זמן נלחצים מכל הוצאה שיש לבצע.

דוגמה נוספת אפשר למצוא בדף חשבון של לקוח אשר הגיע אלי לייעוץ בנושא מיחזור משכנתא:

משלמים שנתיים והחוב רק עולה

לשמחתו של לקוח זה הוא הגיע אלי רק שנתיים לאחר לקיחת המשכנתא. לצערו של הלקוח, לאחר שנתיים של תשלומים חודשיים (2977 ₪ * 24 חודשים = כ- 71,000 ₪ ) החוב שלא לא רק שלא ירד אלא עלה מהלוואה מקורית של 770,000 ₪, החוב הנוכחי הוא 807,000 ₪. כלומר אם נחבר את הגידול בחוב לתשלומים בחודשיים נקבל את הסכום המדהים של כ- 108,000 ₪ אשר ירדו לטמיון בשנתיים בלבד.  בדוגמה הראשונה אנו מדברים על סכום דומה של אובדן כספים לחינם.

מאמר זה לא נועד כדי לבאס את אלו שמשלמים שנים ארוכות לחינם. סכומי אבדן הכספים אמנם גדולים מאד אך יש מה לעשות:

א. אם לקחתם משכנתא לפני יותר משנתיים – בוודאות תוכלו לחסוך כסף גדול על ידי מיחזור.

ב. אם אתם מתכננים לקחת משכנתא בקרוב – חישבו האם ל"יועץ" מטעם הבנק באמת חשוב שלא תשלמו למעסיק שלו 108,000 ₪ לחינם.

המון הצלחה.

 

 

 

 

 

2 תגובות על “משלמים 9 שנים והחוב לא ירד – משלמים שנתיים והחוב עלה

  1. הי רימון,

    כרגיל, מידע מעולה! מקווה שכל לוקחי המשכנתאות הפנימו את המסר, שכמו שכשכואבת ברגל הולכים לתייעץ עם רופא, כך שכשכואב בכיס, הולכים למומחה 🙂

    בהצלחה,
    אילן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *