חלק מהבדיקות שעושה הבנק לצורך מתן משכנתה הן בדיקות הקשורות להכנסת הלווים. קורה והמשכנתה נלקחת בסמוך או אחרי חופשת לידה. עבור שכירה, בחופשת לידה לא ניתן להציג תלושי שכר. עבור עצמאית מבקש הבנק לדעת את ההכנסה בשנתיים שלפני המשכנתה. אם בשנתיים אלו הייתה חופשת לידה, ההכנסה קטנה יותר באופן טבעי ולא בגלל ירידה במחזור העסקי.

כדי שהבנק לא יפחית את ההכנסות בזמן או אחרי חופשת לידה יש להוכיח שהייתה לידה. אפשר לעשות זאת על ידי אישור מביטוח לאומי, אישור מבית היולדות או בכל מסמך אחר שיניח דעתו של הבנק.

אישה המאריכה את חופשת הלידה מעבר לשלושה חודשים ורוצה משכנתה תצטרך להראות גם מכתב מהמעביד בו הוא מצהיר על כוונתו לקלוט אותה לעבודה לאחר הארכת חופשת הלידה.

זה נכון שמשכנתה בזמן (עבור שכירה) או אפילו זמן רב אחרי (עבור עצמאית) חופשת לידה יכולה להיות מעט מאתגרת יותר. אז מצד אחד אני מקווה שמאמר זה עזר להוריד חששות אלו. מצד שני הבנקאים אינם מחפשים צרות או עבודה נוספת שתיגרם אם ידרשו עוד מסמכים ואישורים. אז כן, לאחר הלידה אנו נתנהל כפי שצריך ונקבל משכנתה. אבל רוב הבנקאים לא ישאלו שום שאלה הנוגעת למשכנתה אישה שתגיע במצב בו ניכר היטב שתוך ימים ספורים תיכנס לחופשת לידה. אני ממליץ לא לפתוח נושאים לדיון בזמן חתימת המשכנתה עם הבנקאים על הלידה המתקרבת גם אם ברור שזה המצב. אם לא שואלים אתכם במפורש, עדיף לפתוח נושאי שיחה עם הספר או המלצר ולא הבנקאי.

מסופר על אדם שניהל חנות ויום אחד הגיעו מפקחים של מס הכנסה לבדיקת פתע. בדקו ובדקו ולא מצאו ולו פגם אחד בהתנהלות בעל החנות. בירכו אותו על ההקפדה היתירה והחלו לצעוד לכיוון הדלת. בעוד הם צועדים אמר להם בעל החנות שאם הם כבר פה אז הוא רוצה לבדוק האם התנהלותו תקינה: פעמים רבות הוא מוכר שעונים לתיירים המשלמים לו בדולרים במזומן. כיוון שאינו יודע את שער הדולר הוא לא מוציא חשבונית עד יום חמישי בו יש לו זמן ללכת לבנק לברר את שער הדולר.

ההמלצה הגורפת בנושא משכנתה היא לעולם לא לשקר את הבנקאים אך לא לחלוק במידע שלא התבקשתם לספק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *