לדעתי רוב המשפחות בישראל יפיקו תועלת רבה מליווי כלכלי. השיטה של קבלת מידע מההורים, חברים או הרגוע ביותר מפייסבוק וגוגל היא שיטה שפשוטו כמשמעו משחזרת את השגיאות של הדורות הקודמים. או במילים אחרות, אם ההורים שלנו היו סיפור הצלחה כלכלי יוצא מגדר הרגיל אז קרוב לודאי שלא היינו צריכים ייעוץ חיצוני. לשמחתי המודעות לתועלת של ייעוץ כלכלי חיצוני והרצון בצמיחה כלכלית הינם במגמת גידול בחברה הישראלית. לפיכך התחלנו במשכנתה יעילה לתת גם ייעוצים שאינם קשורים למשכנתה.

שלבי תהליך הייעוץ לצמיחה כלכלית

פגישה לבחינת התשתית הכלכלית וההתנהלות הקיימת

מהלך הפגישה נדון במצב הקיים, נעבור על מבנה ההכנסות וההוצאות המשפחתי, נסקור את הנכסים שיש למשפחה (נדל"ן, רכבים, חסכונות, השקעות, ניירות ערך, קרנות השתלמות, חשבונות בנק וכו'), נבחן את ההתחייבויות המשפחתיות (משכנתה, הלוואות, חובות, אוברדרפט וכו'), נרכז את הנתונים לגבי פנסיות, קופות גמל, ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות וסיעוד, אובדן כושר עבודה וכו'

הכנת תיק ייעוץ

על סמך הנתונים שנאספו, יבנה תיק ייעוץ אשר כולל שיקוף של המצב המצוי, תשתית למצב רצוי, הגדרת פערים וחלופות לפתרון.

התיק יכלול סקירת המצב הקיים וניתוח פערים למצב הרצוי מההיבטים הבאים:

  • תזרים
  • מאזן משפחתי
  • הגנות כלכליות וניתוח הפערים לעומת רצוי
  • תחזית למצב בתקופת הפנסיה
  • היעדים המשפחתיים – סקירת היעדים ואופן המימוש שלהם בטווח הקצר, הבינוני והארוך.

דיון על תיק הייעוץ וקבלת החלטות

בפגישה זו נעבור על תיק הייעוץ ונדון על כל סעיפיו. נבין את המצב הקיים והפערים בין המצב המצוי והמצב הרצוי מההיבטים של תזרים ההכנסות (הכנסות משכר והכנסות אחרות) וההוצאות (הוצאות קבועות והוצאות משתנות). נעבור על ההגנות הכלכליות (ביטוחים) ופנסיות ובמידה ויש פערים למצב הרצוי נדון בפתרונות אפשריים. נעבור על היעדים המשפחתיים ונבין את המשמעות הכלכלית של מימושם בתכולה ובמועדים הרצויים למשפחה. נדון על היעדים שחוזרים על עצמם והיעדים החד-פעמיים. נעבור על התוכנית למימוש היעדים ונבין את הייתכנות שלה. במידת הצורך יקבעו למשפחה משימות לביצוע בנושאים כמו ביטוחים, אישרור היעדים ומועד מימושם, החלטה על מבנה הוצאות רצוי וכו'.

מעקב שוטף

ככל שיהיה צורך ניתן לבצע פגישות מעקב שוטף כדי לראות את ההתקדמות של המשפחה לקראת היעדים שנקבעו. בפגישות המעקב אפשר יהיה גם לדון בשינוי והתאמת יעדים לפי הצורך.

עלויות

שתי פגישות כולל הכנת תיק הייעוץ כמתואר לעיל – 2400 שקלים.

עלות כל פגישת מעקב נוספת 500 שקלים.

כל המחירים כוללים מע"מ כחוק. ניתן לשלם בחמישה תשלומים.

הייעוץ יבוצע על ידי איל פיק

הכנת תיק הייעוץ, הפגישות והליווי יבוצעו ע"י איל פיק, מומחה לכלכלת המשפחה, בעל תואר שני במימון, מהנדס תעשיה וניהול עם מעל 20 שנות ניסיון במערכת הבנקאית וכ- 10 שנות ניסיון בלווי חברות מהמובילות במשק בשינויים ותהליכים ארגוניים.

בסוף תהליך הייעוץ

תקבלו בהירות והבנה לגבי היעדים אליהם כדאי לכם לשאוף ומהם הצעדים שעליכם לבצע כדי להגיע ליעדים אלו. אחד הדברים המדהימים בעיני הוא שאנשים מאד רגילים לעבור עם יעדים ומטרות במקום העבודה שלהם אך בתוך הבית הם "זורמים", "מתגלגלים", "שורדים", מחכים להגיע לגשר ואז לעבור אותו וכו'. זוהי לטעמי התנהגות טמינת הראש בחול ואם הגעתם עד לכאן בקריאה אז אתם כנראה לא מאלו שמתכוונים להמשיך לטמון את הראש בחול

למי מתאים תהליך הייעוץ

  • לכל מי שמרגיש שהוא בסדר אבל יכול להיות הרבה יותר טוב
  • לכל מי שלא בטוח אם הוא משלם מספיק להגנות ביטוחיות או שלחילופין הוא משלם הרבה יותר מידי
  • לכל מי שמבין כי מודעות להתנהלות עם הפנסיה שלנו תהיה מאד משמעותית בעתיד ושלסוכני הביטוח יש ניגוד אינטרסים מובנה איתנו
  • כל מי שרוצה להתקרב לאיתנות פיננסית כלומר למצב שמכתב פיטורים או התפטרות יזומה לא ירסקו את המשפחה כלכלית אלא להיפך, עשויים להיות הזדמנות אם ניערך לכך מראש.
  • לכל מי שלא אוהב הפתעות כלכליות.

למי לא מתאים הייעוץ

הייעוץ לא מתאים למי שכבר נמצא בתהליך של קריסה כלכלית וזקוק להמלצות איך לצמצם חובות עתק אותן הוא כבר לקח. יש הרבה יועצים לכלכלת משפחה שטובים מאיתנו בנושא זה. אם זהו מצבכם, נוכל בשמחה להמליץ על כאלו שאנו סומכים עליהם.