בשבת שעברה הייתי בסיור מדהים בנוה צדק, תל אביב. אכתוב עליו מאמר שלם בהמשך אני מניח, זה שווה את זה.

טבעת על הקיר

במהלך הסיור ראיתי טבעת על הקיר. בבית ממול, בצידו השני של הרחוב יש טבעת זהה על הקיר באותו גובה. תפקיד הטבעות הוא פשוט. מתחו בין שתי טבעות (כאמור, צדדים שונים הרחוב) חבל כביסה וכך תלו כביסה לייבוש.

אז אם חבלי כביסה חוצים את הרחוב מצד לצד איך הולכים אנשים או נוסעות מכוניות ברחוב? זהו שהם לא. יום אחד בשבוע, יום שלישי, היה יום הכביסה ובו הרחוב היה נסגר על ידי חבלי כביסה ולא רק שלא היה מעבר לכלי רכב אלא שגם ילדים לא הורשו לשחק ברחוב כדי שלא ילכלכו את הכביסה. ביום שלישי היו נשות הבית מבשלות אוכל פשוט וקל יותר, כדי שיהיה להן זמן לעשות כביסה, לתלותה לייבוש ובסוף היום להורידה ולקפלה.

כשהייתי בנקאי אכלתי בחדר האוכל של העובדים כל יום שלישי קוסקוס בגלל שיום שלישי היה יום הכביסה ויש להכין אוכל פשוט יותר.  אז כן, יתכן ואם את מהנדסת תוכנה במקום גדול בו יש חדר אוכל לעובדים, את אוכלת קוסקוס יחד עם חברייך כי בתחילת המאה הקודמת, נשים עשו כביסה בימי שלישי. נשמע בלתי הגיוני? הנה משהו מוזר לא פחות. 

למה חייל מביא את יד ימין לייד המצח (מצדיע) כשהוא פוגש קצין? הסיבה נעוצה בתקופת האבירים. הראש היה מכוסה בקסדה בה גם הפנים מכוסות.

אתה פוגש קצין, שניכם פותחים את מסיכת הפנים כדי להבין מי נמצא מול מי. בפגישות הייעוץ אני מוצא המון תפיסות ומסורות אשר כמו ההצדעה (כדי להראות את הפנים) או הקוסקוס (כדי לפנות את ימי שלישי)

ממשיכות לאחר שהסיבה להיווצרותן נעלמה מזמן. אז כצמחוני כלל לא אכפת לי שיש יום אחד בשבוע בו יש קוסקוס. כשהייתי בנקאי, זה היה יום החג שלי בחדר האוכל. אבל התנהלויות כלכליות שגויות בגלל תפיסות שלא נבדקו הן דבר מזיק ויקר מאד.

לדוגמה, זוג שהיו אצלי בשבוע שעבר. כעזרה מהדודה הם קיבלו 100,000 שקלים בהלוואה מהדודה במקום משכנתה עם ריבית של 1% בלבד (מהבנק).

לאחר חישוב הראיתי להם כי מתנת הדודה הייתה עלולה לעלות להם עשרות אלפי שקלים בתשלומי ריביות לעומת הלוואה מהבנק מבלבד למרות הריבית הגבוהה יותר

עוד כחודש מתחיל מחזור שני של קורס יועצי מימון לדיור (יועצי משכנתאות).

אני מזמין אותך להשתתף בובינר (הדרכה אונליין דרך האינטרנט) אותו אעביר

ביום רביעי בשעה 21:00, אצלך במחשב בבית.

בובינר אסקור כמה תפיסות מוטעות ומזיקות מאד.

הובינר מומלץ לכל אחד, ללא קשר לשאלה אם יש סיכוי שירצה להירשם לקורס ייעוץ משכנתאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *