על פי כתבה שפורסמה בעיתון The Marker, מתכננת הממשלה באוסטרליה להעלות את גיל הפרישה ל- 70. בכך תהיה אוסטרליה המדינה הראשונה שמעלה את גיל הפרישה עד ל- 70. פעמים רבות כתבתי על כך שלדעתי גם בישראל ובשאר העולם המערבי גיל הפרישה יועלה ל- 70 (לפחות).

הדבר הינו בלתי נמנע לדעתי בגלל חוסר היכולת של קרנות הפנסיה לממן למעלה מ- 20 שנות פנסיה לאחר 30 שנות עבודה בלבד.

כלומר, עליית תוחלת החיים, אשר נראית לנו כחדשות טובות, הינה מבחינת קנות הפנסיה, חדשות לא כל כך טובות: אנו מתחילים את הקריירה מאוחר יותר, עובדים פחות ומצפים לחיות שנים רבות יותר על חשבון הפנסיה. זה לא פועל. אי אפשר לרבע את המעגל בצורה כזו. לפיכך קרנות הפנסיה נכנסות לגרעון והדרך של הממשלה לטפל בכך הינה על ידי הגדלת שנות העבודה והקטנת שנות הפנסיה. דבר זה מבוצע על ידי העלאת גיל הפרישה. אליה וקוץ בה, לחלק גדול מהאזרחים לא תהיה עבודה בגיל מבוגר. כלומר במקום פנסיונרים בני 68 הם יהפכו למובטלים בני 68.

אני חושב שאוסטרליה הינה קריאת השכמה לכולנו: קרנות הפנסיה אינן הפתרון ! המחשבה על פיה אנו מנהלים את רוב חיינו: ניתן למומחים לטפל בבעיה, פשוט לא תעבוד. למומחים אין דרך טובה לטפל בבעיה. רמת החיים שלנו בגיל מבוגר, הינה אחריות שלנו ולא של המומחים. אנו צריכים להיות אלו שלוקחים עצמם בידיים, לומדים כיצד לנהל את כספינו ודואגים בעצמינו לכך שנוכל לחיות בכבוד לאחר גיל 60, ללא קשר לגיל בו תקבע הממשלה את גיל הפנסיה.

אני אוהב השקעות בנדל"ן ומשתמש בהן כדי לדאוג למשפחתי ולי בגיל מבוגר. כמובן שיש דרכים נוספות לעשות את אותו הדבר. אפשר לצורך העניין ללמוד להשקיע בבורסה או במקומות אחרים. אבל, חשוב לזכור, בכ למקום בו תבחרו להשקיע זו תהיה אחריות רק שלכם ולכן אתם אלו שצריכים לקבל את ההחלטות ולשאת בתוצאות. אם בחרתם בבורסה כאפיק ההשקעות המועדף עליכם, לימדו להשקיע בבורסה. יועץ ההשקעות של הבנק לצורך העניין אינו מוכשר יותר מכם. הסטטיסטיקה גם מוכיחה שהוא לא ישיג תוצאה טובה מהממוצע. אבל ליועץ ההשקעות ישנן מטרות משנה שאינכם חולקים אתו. למשל יועץ ההשקעות מרוויח עבור הבנק יותר כסף ככל שאתם משלמים יותר עמלות או במילים אחרות עושים יותר פעולות. לימדו בעצמכם וקבלו החלטות לבד ובאחריות וכך הרווחה שלכם תעלה.

בהצלחה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *