כמעט כל אדם אשר מתכוון לקחת משכנתה עבר בעבר גם את החוויה של ראיון עבודה.

כאשר אנו הולכים לראיון עבודה אנו מתכוננים לשאלות שונות ומכינים תשובות אשר לדעתינו ישפרו את סיכויינו לזכות בתפקיד המבוקש. פגישה ראשונה עם פקיד הבנק אשר מייעץ בנושא משכנתאות דומה מבחינה מסויימת לראיון עבודה.

פקיד הבנק מחליט במהלך הפגישה שתי החלטות אשר יכולות להשפיע רבות על עתידינו.
א. האם לתת לנו משכנתה ?
ב. אילו תנאי הלוואה להציע לנו ?

פקיד הבנק הינו למעשה איש מכירות אשר תפקידו למכור לנו את המשכנתה. הוא נקרא "יועץ" במקום "מוכר" כי זה תואר יפה שעוזר למכור. למעט מקרים קיצוניים יסכים הבנק לתת לנו את המשכנתה אך התנאים עשויים להשתנות באופן משמעותי על פי התרשמות פקיד הבנק.

מה ניתן לעשות כדי לשפר את הרושם שלנו בקבלת המשכנתה

  • הגיעו לבושים כפי שהייתם מתלבשים לפגשיה עסקית / ראיון עבודה.
  • אל תצפו מפקיד הבנק ללמד אתכם על משכנתאות. השקיעו מספר שעות (לקחת יום יומיים חופש מהעבודה לצורך כך זו השקעה מצויינת) בלימוד נושא המשכנתאות ומסלולי ההלוואה השונים.
  • הכינו מראש את כל המסמכים שאתם יודעים שפקיד המשכנתאות מבקש. יש כאן רשימת מסמכים למשכנתה. אם אינכם יודעים אלו מסמכים להביא אז לאחר פגישה בבנק אחד כבר תדעו איזה מסמכים להכין עבור הבנקים האחרים. כל הבנקים מבקשים את אותם המסמכים.
  • הציגו לפקיד הבנק "תוכנית עסקית" מגובשת: דעו כמה אתם מרוויחים, כמה אתם מוציאים, כמה כסף תוכלו להחזיר כל חודש.
  • תנו לפקיד הבנק להבין שזוהי פגישה ראשונה ושאתם מתכוונים לעבור בכל הבנקים ולקבל הצעות מכולם ולא רק מהבנק "שלכם". זכרו שהבנק/סניף "שלי" יכולה להגיד שרי אריסון, לכם אין בנק ואין סנטימנטים.

עצות נוספות ומדריך מלא להתמצאות במבוך המשכנתה ניתן לקרוא במדריך למשכנתה יעילה אותו כתבתי:

2 תגובות על “חשיבותה של פגישה ראשונה בבנק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *